Робота в малих групах. Роботу в групах варто використовувати для вирішення складних проблем, що потребують колективного розуму. Використовую малі групи тільки в тих випадках, коли завдання вимагає спільної, але не індивідуальної роботи.
Правила роботи в малих групах, які допомагаютьорганізувати роботу.
Швидко розподіліть ролі в групі. Визначтесь, хто буде головуючим, посередником, секретарем, доповідачем. Намагайтесь виконувати різні ролі.
n Головуючий (спікер):
1. зачитує завдання групи;
2. організовує порядок виконання;
3. пропонує учасникам групи висловитись по черзі;
4. заохочує групу до роботи;
5. підбиває підсумки роботи;
6. за згодою групи визначає доповідача.
n Секретар:
1. веде коротко і розбірливо записи результатів роботи своєї групи;
2. як член групи має бути готовим висловити думку групи при підбитті підсумків або допомогти доповідачеві.
n Посередник:
1. стежить за часом;
2. заохочує групу до роботи.
n Доповідач:
1. чітко висловлює думку, до якої дійшла група;
2. доповідає про результати роботи групи.
Починайте висловлюватися спочатку за бажанням, а потім по черзі.
Дотримуйтесь правил активного слухання, головне — не перебивайте один одного.
Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, які висловили цю ідею.
Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.
Намагайтеся дійти спільної думки, хоча в деяких випадках у групі може бути особлива думка і вона має право на існування.
Наприклад, 6 клас. Завдання: з’ясуйте, яким був Скрудж до зустрічі з трьома духами.
Група №1.Опишіть зовнішність Скруджа. Як допомагає зовнішність розкрити характер героя? 2. Соціальний стан (ким був, де працював, статки героя)
3. Родина, сім’я (чи мав родину, друзів)
Група №2. Ставлення до людей, до клерка, до Марлі, жебраків, племінника.
2.Ставлення людей до нього
3.Ставлення до Різдва
4.Ставлення Скруджа до грошей. До чого призвело таке ставлення?
Група № 3 1. Що відбулось з серцем героя?
2.Визначте головні риси героя.
Група експертів (бажано сильніші учні)Рецензує, доповнює звіт трьох груп і узагальнює,
яким був Скрудж до зустрічі? Чи був щасливим?
Після цієї інтеграції учні колективно складають сенкан:
Подорож
Несподівана, фантастична
Водила, дивувала, засмучувала
Достеменно змінила життя Скруджа
Сон
Серце
Вразливе, трепетне
Страждає, шукає і не знаходить
Прагне розуміння, любові і турботи
Чи заслужило?