Академічний рівень
«Світова література. 10-11 класи». Програма для профільного навчання учнів
загальноосвітніх навчальних закладів. Суспільно-гуманітарний,
художньо-естетичний, філологічний, спортивний напрями. Академічний рівень /
Укладачі: Ю.І. Ковбасенко – керівник авторського колективу; Г.М.Гребницький,
Т.Б.Недайнова, К.Н.Баліна, Г.В.Бітківська, І.А.Тригуб, О.О.Покатілова. – К.: Грамота, 2011. Програма затверджена
наказом Міністерства від 28.10.2010 №1021
Підручники:
Ковбасенко Ю.І.
Світова література. Підр.для 10 кл.(академічний рівень, профільний рівень). -
К.: Грамота, 2010
Ковбасенко Ю.І.
Світова література. Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних
закладів. Рівень стандарту. - Видавництво: К.: Грамота, 2010
Наливайко Д.С., Шахова, К.О. Волощук Є.В. та ін. Світова
література: підручник для 10 класу (академічний, профільний рівень). – К.:
Генеза, 2010
Звиняцьковський В. Я., Свербілова Т. Г., Чебанова О. Є. Світова
література: підручник для 10 класу (рівень стандарту). - Видавництво: Освіта, 2010
На навчальний рік – 70 год.
На тиждень – 2 год.
На контрольні роботи – 6 год.
На роботи з розвитку мовлення –
4 год.
10 клас (академічний рівень, 2 год. на тиждень)
|
|||
Тема
|
Дата
|
Примітки
|
|
Вступ. Із літератури реалізму (31 год.)
|
|||
1.
|
Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст. Реалізм як напрям у світовій літературі.
|
||
2.
|
Розквіт реалістичної літератури, його зв'язок із розвитком природничих
наук. Майстри соціальної прози: Стендаль, О. Бальзак, Г. Флобер, Ч.Діккенс,
Г. Джеймс, Ф. Достоєвський, Л. Толстой, А. Чехов та ін. Роль художньої
літератури у культурному та суспільному житті XIX ст.
|
||
3.
|
Стендаль
(1783-1842). Життя та світоглядно-естетичні позиції митця; їх втілення у творчості.
Синтез романтизму та реалізму у творах Стендаля.
|
||
4.
|
Роман
"Червоне і чорне" як художнє втілення гострої критики режиму Реставрації. Поєднання
соціально-політичного і психологічного аспектів
|
||
5.
|
Конфлікт головного героя Жульєна Сореля із суспільством як сюжетний
стрижень роману
|
||
6.
|
РМ 1 (п) Шлях Жульєна Сореля — це шлях злету
чи шлях падіння?
|
||
7.
|
Роль жіночих
образів у долі Жульєна Сореля та втіленні авторського задуму
|
||
8.
|
Онорé де Бальзак (1799–1850).
Життєвий і творчий шлях письменника.
Бальзак і Україна. .
|
||
9.
|
«Людська комедія» – грандіозна енциклопедія життя
Франції першої половини XIX ст., її проблематика і структура.
|
||
10.
|
«Гобсек». Система
образів повісті. Композиція і стиль
твору
|
||
11.
|
РМ
2 (у) Диспут: Влада
золота та її філософія в повісті «Гобсек». Романтичні
й реалістичні риси неоднозначного образу «філософа й скнари» Гобсека.
|
||
12.
|
Зіставлення
образів Фанні Мальво і Анастазі де Ресто. Роль Дервіля в розгортанні й
відтворенні подій повісті.
|
||
13.
|
КР 1. Контрольний твір за творами Стендаля та Бальзака
|
||
14.
|
Чарльз
Діккенс (1812–1870). Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Діккенса як одна з вершин
англійської літератури, реалістичні та романтичні тенденції у його прозі.
Місце роману «Пригоди Олівера Твіста»
у творчій спадщині Ч. Діккенса. Соціальна дієвість творчості Діккенса.
|
||
15.
|
«Пригоди
Олівера Твіста». Художня модель англійського суспільства та засоби її створення у романі.
Специфіка зображення різних суспільних верств Англії 30-х років ХІХ ст.
Іронія і сарказм Чарльза Діккенса
|
||
16.
|
Засудження жаги до наживи, холодного розрахунку та бездуховності
суспільства. "Деромантизація" злочинного світу. Художнє втілення
ідеї гуманізму у романі Ч.Діккенса "Пригоди Олівера Твіста".
|
||
17.
|
Провідні засоби індивідуалізації персонажів роману Діккенса "Пригоди
Олівера Твіста". Характеристика образу Олівера Твіста
|
||
18.
|
КР 2. Творчість
Ч.Діккенса (тести)
|
||
19.
|
Фéдір
Достоєвський (1821–1881). Життєвий і творчий шлях письменника.
Творчість Достоєвського як одна з вершин російської і всесвітньої літератури.
Філософські, етичні й естетичні погляди письменника та їхнє втілення в
художніх творах.
|
||
20.
|
Роман «Злочин
і кара» як утілення нового, полі-фонічного типу художнього мислення.
Філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору.
|
||
21.
|
Роль художнього часу і простору в романі Ф. Достоєвського "Злочин і
кара". Специфіка образу Петербурга у творі
|
||
22.
|
Еволюція образу Раскольнікова і розвінчання теорії сильної особистості,
«надлюдини».
|
||
23.
|
Система образів роману, значення і символіка його назви.
|
||
24.
|
Лев Толстóй
(1828–1910). Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Льва Толстого як
найповніший вияв можливостей реалістичної літератури. Духовні й творчі
шукання та здобутки письменника.
|
||
25.
|
Роман
"Анна Кареніна". Система образів роману, пластичність змалювання й психологічна глибина
характерів. "Діалектика душі" толстовських героїв
|
||
26.
|
Сімейні стосунки у романі
|
||
27.
|
Суперечливість образу Анни Кареніної.
|
||
28.
|
Образ Левіна, його автобіографічна складова. Паралелізм у композиції
роману, особливості стилю.
|
||
29.
|
ПЧ 1. Чехов. Оповідання.
|
||
30.
|
ПЧ 2. Чехов. Оповідання.
|
||
31.
|
КР 3. Творчість
Л.Толстого та Ф.Достоєвського (тести)
|
||
32.
|
Підсумковий урок
|
||
Роман ранньомодерністської доби (12 год.)
|
|||
33.
|
Світоглядно-естетичні зрушення в мистецтві та літературі середини ХІХ
ст... Роман ранньомодерністської доби.
|
||
34.
|
Емíль Золя
(1840 – 1902). Життєвий і творчий шлях письменника. Е.Золя – французький письменник,
теоретик натуралізму. Цикл романів Золя “Ругон-Маккари” – “природнича й
соціальна історія однієї родини в добу Другої імперії”.
|
||
35.
|
Роман
"Кар'єра Ругонів" як вступ до циклу. Провідні теми й мотиви твору
|
||
36.
|
Своєрідність відображення художньої моделі часу й місця в ній родини
Ругонів
|
||
37.
|
Співвідношення духовного і матеріального в романі "Кар'єра
Ругонів". Родина Ругонів. Новаторство Золя у художньому втіленні
проблеми влади грошей.
|
||
38.
|
Óскар Уáйльд (1854–1900). Життєвий і творчий шлях письменника.
Уайльд – письменник англійського раннього модернізму. Естетизм Уайльда,
імпресіоністичність стилю.
|
||
39.
|
«Портрет
Доріана Грея». Аналіз "Передмови" до роману
|
||
40.
|
Система образів роману "Портрет Доріана Грея". Втілення в
образах головних героїв різних аспектів естетизму. Парадоксальність характеру
Доріана Грея
|
||
41.
|
Філософсько-естетичні та моральні проблеми твору. Своєрідність художнього
вирішення конфлікту Краси й Моралі
|
||
42.
|
РМ
3 (у) "Світло" і "темрява" долі Доріана Грея. Чи може Краса
бути моральною?
|
||
43.
|
Символіка, риси інтелектуального роману у "Портреті Доріана
Грея" у зв'язку з авторським задумом твору
|
||
44.
|
КР 4. Контрольний твір творами Е.Золя та
О.Уайльда
|
||
Традиції і новаторські зрушення в поезії середини
– другої половини XIX ст. (9 год.)
|
|||
45.
|
Загальна характеристика провідних шляхів розвитку поезії сер. ХІХ ст. Етичні
та естетичні засади соціально спрямованої лірики (М.Некрасов). Нові грані
романтичного поетичного світу в творчості «пізніх» романтиків (Ш.Бодлера,
В.Вітмена, Ф.Тютчева). Принципи «чистого мистецтва» у поезії (група «Парнас»,
творчість А.Фета). Світоглядно-естетичні зрушення у мистецтві та літературі.
Поняття про декаданс.
|
||
46.
|
Микóла
Некрáсов (1821 – 1877). Життєвий і творчий шлях письменника. Некрасов як «співець страждань
народних», перегуки з Шевченком. Поетичне новаторство Некрасова: поєднання поезії
з прозою, наближення поетичної мови до розмовної інтонації.
|
||
47.
|
Аналітико-інтерпретаційне дослідження поезій “О шостій вчора
завернув...”; «Роздуми біля парадного під’їзду»; «Трійка»; «На смерть Шевченка».. Тема поета
і поезії у ліриці митця
|
||
48.
|
ПЧ 3. Поезія Тютчева
|
||
49.
|
ПЧ 4. Поезія Фета
|
||
50.
|
Виразне
читання напам’ять поезій Некрасова, Тютчева, Фета
|
||
51.
|
Волт Вітмен (1819–1892). Життєвий і творчий шлях письменника.
Вітмен — американський поет-новатор. Зв'язок його поезії з романтичними
традиціями та трансценденталізмом.
|
||
52.
|
Збірка «Листя
трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша (верлібру). «Пісня про себе» — програмовий твір
поета.
|
||
53.
|
КР 5. Поезія М.Некрасова та В.Вітмена (тести)
|
||
Із поезії французького символізму (13 год.)
|
|||
54.
|
Символізм як літературний напрям останньої третини XIX — початку XX ст.
Основні естетичні принципи та поетичне новаторство символістів. Поняття
про символ як основний засіб поетичного самовираження, його потрактування
французькими символістами: спонтанність з’яви, непроясненість і багатозначність,
“підказування” смислів і простір для відгадування. Сугéстія (навіювання) як
важливий художній засіб символістської поезії. Зняття
інформаційно-розповідної функції поетичної мови.
|
||
55.
|
Шарль Бодлер
(1821–1867) Життєвий і творчий шлях письменника. Бодлер – французький поет другої половини
XIX ст., пізній романтик і один із зачинателів символізму. Світогляд і
естетичні погляди Бодлера і збірка “Квіти зла». Протиставлення дійсності й
ідеалу як семантико-образна вісь збірки. Пошуки “сучасної краси»,
“видобування краси зі зла» в поезії Бодлера.
|
||
56.
|
Традиційність і своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп» у поезії «Альбатрос».
|
||
57.
|
Філігранність поетичної техніки вірша “Вечорова гармонія”.
|
||
58.
|
Шарль Бодлер. «Відповідності».
Тлумачення предметних образів як «видимих знаків» ідей, почуттів, душевних
станів в поезії Ш. Бодлера.
|
||
59.
|
Поль Верлен
(1844–1896). Життя і творчий шлях. "Поетичне
мистецтво" Поля Верлена як поетичний маніфест символізму.
|
||
60.
|
Художньо-смислове новаторство "поезії душі" Поля Верлена.
Сугестивний характер віршів "Забуті
арієти", «Осіння пісня», "Так тихо серце плаче…"
|
||
61.
|
Артюр Рембо
(1854–1891). Життя і творчий шлях. Сугéстія (навіювання) як
важливий художній засіб символістської поезії.
|
||
62.
|
Асоціативно-чуттєва картина Всесвіту у віршах "Відчуття" та "Голосівки"
|
||
63.
|
Розкодування смислів вірша Артюра Рембо "П'яний корабель"
|
||
64.
|
Виразне читання віршів напам’ять.
|
||
65.
|
РМ 4 (п) Написання асоціативного етюду
враження від символістської поезії
|
||
66.
|
КР 6. Творчість Ш.Бодлера,
П.Верлена, А.Рембо
|
||
67.
|
Літературна вікторина
|
||
68.
|
Повторення вивченого протягом року
|
||
69.
|
Обговорення списку літератури на 11 клас
|
||
70.
|
Підсумковий урок
|