четвер, 17 серпня 2017 р.

Російська мова в українській школі

Календарне планування







Календарно-тематичне планування
уроків російської мови для 8 класу
за Програмою 2012 року(укладачі:  Курач Л. І., Корсаков В. О.,
Фідкевич О. Л., Кошкіна Ж. О., Ґудзик І. П.)
Календарно-тематичне планування уроків російської мови для 7 класу розроблене відповідно до підручникаРосійська мова. 7 клас (підручник для ЗНЗ з навчанням українською мовою, початок вивчення з 5 класу). Автори підручника: Полякова Т. М., Самонова О. І., Приймак А. М.

Календарно-тематичне планування

уроків російської мови для  8 класу
за Програмою «Російська мова» (укладачі:  Курач Л. І., Корсаков В. О.,
Фідкевич О. Л., Кошкіна Ж. О.)
  Календарно-тематичне планування уроків російської мови для 8 класу розроблено відповідно до підручникаРосійська мова. 8 клас (підручник для ЗНЗ з навчанням українською мовою, початок вивчення з 5 класу). Автори підручника: Полякова Т. М., Самонова О. І.

І семестр
Пор.

Дата

Мовна тема уроку

Тема мовленнєвого спілкування

Примітка
1.

Читання. Удосконалення навичок читання.
Читання із захопленням.

2.

Монолог.Повторення вивченого про стилі мовлення. Особливості публіцистичного стилю мовлення.
Осінь: збір урожаю.

3.

Лексикологія. Фразеологія.Лексичні засоби та фразеологічні одиниці, притаманні публіцис-тичному стилю мовлення.
Аудіювання.Сприйняття на слух тексту, що містить фразеологічні одиниці.
Запорізька Січ.

4.

Лексикологія. Фразеологія. Запозичені слова.
Вивчаємо російську мову.

5.

Діалог.Поглиблення вивченого про діалогічне мовлення.
Вивчення мов.

6.

Морфологія.Повторення вивченого про числівник.
Цифри та числа в житті людини.

7.

Морфологія.Відмінювання числівників 50-80, 40, 90, 100.
У світі цікавого.

8.

Морфологія.Відмінювання числівників 50-80, 40, 90, 100(продовження).
Час.

9.

Монолог.Усний докладний переказ публіцис-тичного тексту-розповіді.
Відомі українки.

10.

Морфологія.Повторення вивченого про займенник.
Людина і природа.

11.

Морфологія.Відмінювання займенників.
Характер і вчинки людини.

12.

Морфологія.Правопис займенників ничего –нечего, никого – некого, ничему – нечему, никому – некому.
Влучні словосполучення.

13.

Монолог.Письмовий вибірковий переказ публіцистичного тексту-розповіді.
Обов’язок і героїчний вчинок.

14.

Повторення.Узагальнення та систематизація вивченого з тем: «Лексикологія. Фразеологія», «Числівник»,  «Займенник».
Контрольна робота№ 1: тестові завдання за мовними темами.
Природа.

15.

Діалог.Діалогіз початковою реплікою, що містить повідомлення. Оформлення початкової репліки-повідомлення.
Шкільне життя.

16.

Морфологія.Повторення вивченого про дієслово. Доконаний і недоконаний вид дієслова.
Людина: виховання.

17.

Морфологія.Доконаний і недоконаний вид дієслова.
Стосунки в родині.

18.

Монолог.Замітка в газету інформаційного характеру.
Вчинки людини.

19.

Морфологія.Загальне уявлення про дієприк-метник.
Вивчаємо російську мову.

20.

Морфологія.Дієприкметниковий зворот. Правопис нез дієприкметниками.
Вибір професії.

21.

Монолог.Особливості висловлювань розповід-ного характеру з елементами опису в публіцистичному стилі.
Творчість А. Куїнджі.

22.

Морфологія.Загальне уявлення про дієприслів-ник. Правопис не з дієприслівниками.
Комп’ютери.

23.

Морфологія.Дієприслівниковий зворот.
Читання книг.

24.

Аудіювання.Сприйняття на слух речень із дієприкметниковими та дієприслівниковими зворотами.
Явища природи: водоспади.

25.

Морфологія.Різноманітність значень прислівни-ків.
Література (книги).

26.

Орфографія.Букви о, епісля шиплячих на кінці прислівників.Не, нив прислівниках.
Голуб – птах-символ.

27.

Морфологія.Поглиблення вивченого про прийменник і сполучник.
Людина і тварини.

28.

Морфологія.Поглиблення вивченого про частку і вигук.
Вивчаємо російську мову.

29.

Узагальнення та систематизація вивченого з тем: «Дієслово», «Дієприкметник», «Дієприслівник», «Прислівник», «Службові частини мови», «Вигук». Контрольна робота № 2: тестові завдання за мовними темами.
Зимова природа.

30.

Контрольна робота №3: списування тексту.Читання.Читання вголос віршових та прозових текстів, що містять діалоги та монологи.
Зимова природа.

31.

Монолог.Особливості висловлювань розповідного характеру з елементами роздумів у публіцистичному стилі.
Дбайливе ставлення до природи.

32.

Читання.Сприйняття в прочитаному тексті різних аргументів при обговоренні проблеми.
Людина і суспільство.





ІІ семестр

Пор. №

Дата

Мовна тема уроку

Тема мовленнєвого спілкування

Примітка
33.
Діалог.Використання діалогу з метою спільного виконання навчальних завдань.
Козацька педагогіка.

34.
Читання.Робота з книгою: передмова в книзі.
Світ книг.

35.
Текст.Повторення вивченого про текст.
Природа та людина.

36.
Текст.Спонукально-вольова інформація, що прямо виражена в тексті.
Спілкування між людьми.

37.
Читання.Сприйняття  у прочитаному тексті прямо вираженої спонукально-вольової інформації.
Ставлення до близьких людей.

38.
Аудіювання.Сприйняття на слух текстів, що містять прямо виражену спонукально-вольову інформацію.
Хліб – усьому голова.

39.
Текст.Зворотній порядок слів як ознака стилістично забарвленого мовлення.
Виразність мовлення.

40.
Текст.Паралельний зв’язок між реченнями в тексті.
Спілкування.

41.
Читання.Зміст тексту. Підтекст твору.
“Підводні камені” спілкування.

42.
Аудіювання.Розуміння під час слухання прямо вираженого змісту та підтексту твору.
Стосунки між людьми.

43.
Монолог.Твір розповідного характеру з елемен-тами опису місцевості у публіцистичному стилі.
Моє улюблене місто
(Моє улюблене село).

44.
Речення.Повторення вивченого про відокремлені члени речення.
Шкільна праця.

45.
Речення.Відокремлення означень, що виражені дієприкметниковим зворотом.
Людина та природа.

46.
Речення.Відокремлення обставин, що виражені дієприслівниковим зворотом.
Людські якості.

47.
Речення.Зображувально-виражальні можливості дієприкметникових та дієприслівникових зворотів.
Краса слова.

48.
Повторення.Узагальнення та систематизація вивченого з тем: «Текст», «Відокремлені другорядні члени речення». Контрольна робота № 4:  тестові завдання за мовними темами.
Вивчаємо російську мову.

49.
Монолог.Вибірковий переказ тексту публіцистич-ного стилю з елементами опису місцевості.
Людина та природа.

50.
Речення.Складносурядне речення. Інтонація та сполучники.
Людина та природа.

51.
Речення.Смислові відносини між частинами складносурядного речення.
Природні явища: дощ.

52.
Речення.Уживання складносурядних речень в усному та писемному мовленні.
Людина й краса навколишнього світу.

53.
Монолог.Опис пам’ятки історії та культури у публіцистичному стилі.
Пам’ятки історії та культури.

54.
Речення.Складнопідрядне речення.
Про необхідність навчатися.

55.
Речення.Кома у складнопідрядному реченні.
Вчимося вчитися.

56.

Речення.Різноманітність смислових відносин між головною та підрядною частинами у складнопід-рядному реченні.
Людські якості.

57.
Речення.Різноманітність смислових відносин між головною та підрядною частинами у складнопід-рядному реченні (продовження).
Людські якості.

58.
Контрольна робота № 5:  зорово-слуховий диктант.


59.
Аудіювання.Сприйняття на слух особливостей складносурядних та складнопідрядних речень.
Значення знань для людини.

60.
Монолог.Твір-роздум на морально-етичну тему.
Морально-етичні правила поведінки.

61.
Речення.Непряма мова.
Стосунки між людьми.

62.
Речення.Заміна прямої мови непрямою.
Виразність мовлення.

63.
Контрольна робота № 6:  письмовий переказ.


64.

Аудіювання.Сприйняття на слух особливостей речень із прямою та непрямою мовою.
Козацтво.

65.
Читання.Цитування в книгах різних жанрів.
Комп’ютерний переклад.

66.

Повторення.Узагальнення та систематизація вивченого з тем: «Складне речення», «Пряма та непряма мова». Контрольна робота № 7:  читання мовчки.
Людина та навколишнє середовище.

67.
Аудіювання.Сприйняття на слух текстів, що містять аргументацію для доказу різних точок зору.
Комп’ютер – друг чи ворог?

68.
Діалог.Відтворення та складання діалогів.
Мова – частина культури.

69.
Контрольна робота № 8: аудіювання,тестові завдання за мовнимитемами.


70.
Підсумковий урок. Повторення вивченого у 8-му класі.
Людські якості: хоробрість.














Параметри
Перевірки
Клас , семестр
8 клас
І
ІІ
Мовні вміння
2
2
Аудіювання
-
1
Говоріння: Діалог
-
1*
усний переказ
-
-
усний твір
-
1*
Читання: Вголос
-
1*
Мовчки
-
1
Письмо: Списування
1
-
зорово-слуховий диктант
-
1
слуховий диктант
-
-
письмовий переказ
-
1

 * Види діяльності, перевірка яких здійснюється індивідуально протягом року (на розсуд учителя); для них не виділяються окремі уроки.