Зарубіжна література
Ключові зміни оновлених програм 5-9 класів
із зарубіжної літератури
1. Імплементовано компетентнісний підхід до вивчення зарубіжної
літератури в контексті положень «Нової української школи» згідно з Державним
стандартом базової і повної загальної середньої освіти.
2. Під час оновлення програми враховано Рекомендації щодо
впровадження підходу, заснованого на правах людини, до загальної середньої
освіти в Україні (соціогуманітарний цикл) Організації безпеки та
співробітництва в Європі, Практичні пропозиції щодо розвитку компетентностей
для демократичного громадянства в Новій українській школі, Керівні принципи
освіти в галузі прав людини, програму курсу «Вчимося жити разом», матеріали
проектів «Основи здоров’я» та «Фінансова грамотність».
3. У проекті пояснювальної записки до програми визначено
ієрархію цілей навчання, мету базової загальної освіти,роль зарубіжної
літератури у формуванні ключових компетентностей, з’ясовано особливості
запровадження наскрізних ліній «Екологічна безпека та сталий розвиток»,
«Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека» й «Підприємливість та
фінансова грамотність», які відображають провідні соціально й особистісно
значущі ідеї, що послідовно розкриваються у процесі навчання й виховання.
4. У програмі виокремлено очікувані результати
навчально-пізнавальної діяльності учнів (за розділами), з’ясовано особливості
реалізації ключових компетентностей та предметних компетентностей. Предметні
компетентності є багатокомпонентним утворенням, основними складниками якого є
знаннєвий, діяльнісний і ціннісний компоненти.
5. Спрогнозовано портрет випускника основної школи, патріота
України, який поважає історію і культуру своєї та інших країн, вільно володіє
державною мовою, активний і відповідальний у громадському й особистому житті,
підприємливий та ініціативний, дотримується здорового способу життя.
6. Пропозиції до обговорення на групі було узагальнено за
змістом. Рішення робочої групи щодо кожної пропозиції аргументовано.
7. З огляду на одержані під час обговорення на порталі EdEra
пропозиції розширено список творів для альтернативного вивчення: додано
«Снігову королеву» Г. К. Андерсена у 5 класі, «Собаче серце» М. О. Булгакова у
9 класі.
8. Додано рубрику «Міжпредметні зв’язки».
9. Розширено список творів для вивчення напам’ять за вибором
учнів: байка І. А. Крилова у 6 класі, сонети В. Шекспіра і Ф. Петрарки у 8 класі,
поезії О. С. Пушкіна у 9 класі.
10. До списку додаткового читання додано. «Мій дідусь був
черешнею» А. Нанетті, «Чи вмієш ти свистати, Юганно?» У. Cтарка.
11.Спрощено формулювання окремих державних вимог
літературознавчої лінії з метою урахування вікових особливостей учнів.