четвер, 10 серпня 2017 р.

Календарне планування уроків

Зарубіжна література 10 клас (профільний рівень)
Профільний рівень
«Світова література. 10-11 класи». Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Філологічний напрям. Профільний рівень / Укладачі: Ю.І. Ковбасенко – керівник авторського колективу; Г.М.Гребницький, Т.Б.Недайнова, К.Н.Баліна, Г.В.Бітківська, І.А.Тригуб, О.О.Покатілова.  – К.: Грамота, 2011. Програма затверджена наказом Міністерства від 28.10.2010 №1021

Підручники:
Ковбасенко Ю.І. Світова література. Підр.для 10 кл.(академічний рівень, профільний рівень). - К.: Грамота, 2010
Ковбасенко Ю.І. Світова література. Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту. - Видавництво: К.: Грамота, 2010
Наливайко Д.С., Шахова, К.О. Волощук Є.В. та ін. Світова література: підручник для 10 класу (академічний, профільний рівень). – К.: Генеза, 2010
Звиняцьковський В. Я., Свербілова Т. Г., Чебанова О. Є. Світова література: підручник для 10 класу (рівень стандарту). - Видавництво: Освіта,  2010



За програмою 105 год
На контрольні роботи – 8 год.
На роботи з розвитку мовлення – 6 год.
На уроки позакласного читання – 4 год.



10 клас (проф.рівень, 3 год. на тиждень)
Тема
Дата
Примітки

Вступ. Із літератури реалізму (2 год)


1.     
Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст.  Реалізм як напрям у світовій літературі.


2.     
Майстри соціальної прози: Стендаль, О. Бальзак, Г. Флобер, Ч.ДІккенс, Г. Джеймс, Ф. Достоєвський, Л. Толстой, А. Чехов та ін. Роль художньої літератури у культурному та суспільному житті XIX ст.


Із літератури французького реалізму. Творчість Стендаля (8 год)


3.     
Стендаль (1783-1842). Життєвий і творчий шлях письменника.


4.     
Синтез романтизму та реалізму у творах Стендаля. Психологізм творчості Стендаля.


5.     
Роман Стендаля "Червоне і чорне" як художнє втілення гострої критики режиму Реставрації.


6.     
Поєднання соціально-політичного і психологічного аспектів у романі


7.     
Конфлікт головного героя Жульєна Сореля із суспільством як сюжетний стрижень роману


8.     
РМ (п) 1. Шлях Жульєна Сореля — це шлях злету чи шлях падіння? Внутрішня драма героя як наслідок цього конфлікту.


9.     
Роль жіночих образів у долі Жульєна Сореля та втіленні авторського задуму


10.               
ПЧ 1. Стендаль «Ваніна Ваніні»


11.               
КР 1. «Вступ. Із літератури французького реалізму. Стендаль «Червоне і чорне» (тест)


Із літератури французького реалізму.
Творчість О. де Бальзака (7 год)


12.               
Онорé де Бальзак (1799–1850). Життєвий і творчий шлях письменника.  Бальзак і Україна.


13.               
Бальзак – видатний французький письменник, зачинатель соціального реалістичного роману. Поєднання реалістичних і романтичних елементів у його художній системі.


14.               
«Людська комедія» О. де Бальзака – грандіозна енциклопедія життя Франції першої половини XIX ст., її проблематика і структура.


15.               
О. де Бальзак «Гобсек».  Композиція і стиль твору. Система образів  повісті «Гобсек».


16.               
Романтичні й реалістичні риси неоднозначного образу «філософа й скнари» Гобсека.


17.               
РМ (у) 2. Влада золота та її філософія в повісті «Гобсек»


18.               
Зіставлення образів Фанні Мальво і Анастазі де Ресто


19.               
Роль Дервіля в розгортанні й відтворенні подій повісті.


20.               
КР 2. Контрольний твір за повістю Бальзака «Гобсек»


Із літератури французького реалізму.
Творчість Ч.Діккенса (9 год)


21.               
Чарльз Діккенс (1812–1870). Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Діккенса як одна з вершин англійської літератури, реалістичні та романтичні тенденції у його прозі.


22.               
Ч.Діккенс «Пригоди Олівера Твіста». Місце роману "Пригоди Олівера Твіста" у творчій спадщині Ч. Діккенса. Композиція роману.


23.               
Влучність характеристики різних суспільних верств Англії 30-х років ХІХ ст. Гуманізм письменника, його співчуття до принижених і знедолених, передовсім дітей.


24.               
Засудження жаги до наживи, холодного розрахунку та бездуховності суспільства. "Деромантизація" злочинного світу


25.               
РМ (п) 3. Світло і тіні на палітрі життя Олівера Твіста


26.               
«Дияволи-спокусники» та «ангели охоронці» Олівера Твіста. Провідні засоби індивідуалізації персонажів.


27.               
Діккенс як майстер іронії і сарказму. Соціальна дієвість творчості Діккенса.


28.               
ПЧ 2. Ч.Діккенс «Домбі і син» (Розділи 1-16)


29.               
КР 3. «Із літератури французького реалізму. Творчість Ч.Діккенса» (тест)


Із літератури російського реалізму. Творчість Ф.Достоєвського та Л.Толстого (16 год)


30.               
Фéдір Достоєвський (1821–1881).  Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Достоєвського як одна з вершин російської і всесвітньої літератури. Філософські, етичні й естетичні погляди письменника та їхнє втілення в художніх творах.


31.               
Ф. Достоєвський «Злочин і кара». Роман «Злочин і кара» як утілення нового, поліфонічного типу художнього мислення.


32.               
Філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору.


33.               
Специфіка образу Петербурга у творі


34.               
Еволюція образу Раскольнікова і розвінчання теорії сильної особистості, «надлюдини».


35.               
Система образів роману. Розкриття складності та суперечливості духовного світу людини.


36.               
Значення і символіка назви роману. 


37.               
Лев Толстой (1828–1910). Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Льва Толстого як найповніший вияв можливостей реалістичної літератури.


38.               
Духовні і творчі шукання й здобутки письменника


39.               
Л.Тостой "Анна Кареніна". Система образів роману, пластичність змалювання й психологічна глибина характерів.


40.               
Сімейні стосунки у романі


41.               
Суперечливість образу Анни Кареніної.


42.               
Образ Левіна, його автобіографічна складова.


43.               
Паралелізм у композиції роману, особливості стилю.


44.               
"Діалектика душі" толстовських героїв


45.               
КР 4. «Із літератури російського реалізму. Творчість Ф.Достоєвського та Л.Толстого» (тест)


46.               
Літературний калейдоскоп


47.               
Повторення та узагальнення вивченого протягом І семестру


48.               
Підсумковий урок


Роман ранньомодерністської доби.
Творчість Е.Золя (9 год)


49.               
Світоглядно-естетичні зрушення в мистецтві та літературі середини ХІХ ст.


50.               
Емíль Золя (1840 – 1902). Життєвий і творчий шлях письменника. Е.Золя – французький письменник, теоретик натуралізму.


51.               
Е.Золя "Кар'єра Ругонів". Цикл романів "Ругон-Маккари" як "природнича і соціальна історія однієї родини в добу Другої імперії". Роман "Кар'єра Ругонів" як вступ до циклу "Ругон-Маккари".


52.               
Е. Золя. Роман «Кар’єра Ругонів» як вступ до циклу «Ругон-Маккари». Провідні теми й мотиви, сюжет.


53.               
Шлях до багатства і влади сім’ї Ругонів. Сюжет. Новаторство Золя у художньому втіленні проблеми влади грошей


54.               
РМ (п) 4. Система образів у творі.


55.               
Конкретні ознаки натуралізму (поєднання наукових методів і художніх засобів зображення) в романі


56.               
КР 5. «Роман ранньомодерністської доби. Роман Е.Золя «Кар’єра Ругонів»» (тести)


Роман ранньомодерністської доби.
Творчість О.Уайльда (10 год)


57.               
 Оскар Уайльд (1854–1900). Життєвий і творчий шлях письменника. Уайльд – письменник англійського раннього модернізму.


58.               
Естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю.


59.               
О.Уайльд «Портрет Доріана Грея». Жанрова і стильова своєрідність роману


60.               
«Портрет Доріана Грея» як осердя творчості О. Уайльда, філософсько-естетичні та моральні проблеми твору. Риси інтелектуального роману


61.               
Аналіз "Передмови" до роману. 


62.               
Утілення різних форм естетизму в образах Безіла Холлуорда, лорда Генрі та Доріана Грея


63.               
«Світло» і «темрява» долі Доріана Грея.


64.               
Своєрідність художнього вирішення конфлікту Краси й Моралі. Співвідношення краси й моралі: чи може краса бути вільною від моралі, як таке вивільнення діє на особистість?


65.               
РМ (у) 5. Дискусія «Чи можна вважати «Портрет Доріана Грея» «моральною» або «аморальною»
книгою?»


66.               
КР 6. Контрольний твір за романом О.Уайльда


Традиції і новаторські зрушення в поезії середини – др.пол. XIX ст. Творчість М.Некрасова та В.Вітмена. (13 год)


67.               
Загальна характеристика провідних шляхів розвитку поезії середини ХІХ ст.


68.               
Принципи «чистого мистецтва» у поезії (група «Парнас»). Поняття про декаданс.


69.               
М. Некрасов (1821 – 1877).  Життєвий і творчий шлях поета. Некрасов як «співець страждань народних», перегуки з Шевченком. Етичні та естетичні засади соціально спрямованої лірики. Поетичне новаторство Некрасова


70.               
Аналітико-інтерпретаційне дослідження поезій  "Трійка"


71.               
Аналітико-інтерпретаційне дослідження поезій “О шостій вчора завернув...”, "Роздуми біля парадного під'їзду"


72.               
Аналітико-інтерпретаційне дослідження поезій   «На смерть Шевченка».


73.               
Виразне читання напам’ять поезії «На смерть Шевченка».


74.               
ПЧ 3. Поезія Ф. Тютчева


75.               
ПЧ 4. Поезія А. Фета


76.               
Волт    Вітмен (1819–1892).     Життєвий і творчий шлях поета. Вітмен — американський поет-новатор.


77.               
Зв'язок поезії В.Вітмена з романтичними традиціями та трансценденталізмом.


78.               
Збірка В.Вітмена «Листя трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша (верлібру).


79.               
«Пісня про себе» — програмовий твір В.Вітмена.


80.               
КР 7. Традиції і новаторські зрушення в поезії середини – др.пол. XIX ст. Творчість М.Некрасова, В.Вітмена (тест)


Традиції і новаторські зрушення в поезії середини – др.пол. XIX ст. Із поезії французького символізму (творчість Ш.Бодлера, П.Верлена, А.Рембо). (19 год)


81.               
Символізм як літературний напрям останньої третини XIX — початку XX ст.  Поняття про символ як основний засіб поетичного самовираження, його потрактування французькими символістами: спонтанність з’яви, непроясненість і багатозначність, “підказування” смислів і простір для відгадування.


82.               
Основні естетичні принципи та поетичне новаторство символістів. Сугéстія (навіювання) як важливий художній засіб символістської поезії.


83.               
Шарль Бодлер (1821–1867). Життєвий і творчий шлях поета. Бодлер – французький поет др.пол. XIX ст., пізній романтик і один із зачинателів символізму.


84.               
Збірка Ш.Бодлера «Квіти зла». Протиставлення дійсності й ідеалу як семантико-образна вісь збірки. Пошуки “сучасної краси», “видобування краси зі зла» в поезії Бодлера. Світогляд і естетичні погляди поета.


85.               
Традиційність і своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп» у поезії «Альбатрос».


86.               
Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність вірша Ш.Бодлера “Вечорова гармонія”.


87.               
Ш. Бодлер «Відповідності». Тлумачення предметних образів як «видимих знаків» ідей, почуттів, душевних станів в поезії Ш. Бодлера.


88.               
Втілення рис символізму в поезіях Бодлера


89.               
Поль Верлен (1844–1896). Життя і творчий шлях. Художньо-смислове новаторство "поезії душі" Поля Верлена.


90.               
"Поетичне мистецтво" Поля Верлена як поетичний маніфест символізму.


91.               
Сугестивний характер віршів Поля Верлена "Забуті арієти",   "Так тихо серце плаче…"


92.               
Аналіз поезії П. Верлена "Осіння пісня". Музичність як важлива ознака віршів Верлена, засіб прямого вираження інтуїтивно-емоційного, несвідомого, настроєвого.


93.               
Артюр Рембо (1854–1891). Життя і творчий шлях.   Своєрідність творчого розвитку. 


94.               
Асоціативно-чуттєва картина Всесвіту у вірші "Відчуття"


95.               
Асоціативно-чуттєва картина Всесвіту у вірші "Голосівки"


96.               
Розкодування смислів вірша Артюра Рембо "П'яний корабель"


97.               
Виразне читання віршів напам’ять.


98.               
РМ (п) 6. Написання асоціативного етюду враження від символістської поезії


99.               
КР 8. «Традиції і новаторські зрушення в поезії середини – другої половини XIX ст. Із поезії французького символізму (творчість Ш.Бодлера, П.Верлена, А.Рембо)» (тест).


100.           
Літературознавча вікторина


101.           
Презентація твору (чи автора), який найбільше за-пам’ятався


102.           
Узагальнення і систематизація вивченого у І семестрі. "Лиш у труді живе людина"


103.           
Узагальнення і систематизація вивченого у ІІ семестрі. "Знання вогонь не спалить, вода не забере"


104.           
Обговорення списку літератури на літо


105.           
Підсумковий урок