Зарубіжна література 10 клас (профільний рівень)
За програмою 105 год
Профільний рівень
«Світова література. 10-11 класи». Програма для профільного навчання учнів
загальноосвітніх навчальних закладів. Філологічний напрям. Профільний рівень /
Укладачі: Ю.І. Ковбасенко – керівник авторського колективу; Г.М.Гребницький,
Т.Б.Недайнова, К.Н.Баліна, Г.В.Бітківська, І.А.Тригуб, О.О.Покатілова. – К.: Грамота, 2011. Програма затверджена
наказом Міністерства від 28.10.2010 №1021
Підручники:
Ковбасенко Ю.І.
Світова література. Підр.для 10 кл.(академічний рівень, профільний рівень). -
К.: Грамота, 2010
Ковбасенко Ю.І.
Світова література. Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних
закладів. Рівень стандарту. - Видавництво: К.: Грамота, 2010
Наливайко Д.С., Шахова, К.О. Волощук Є.В. та ін. Світова
література: підручник для 10 класу (академічний, профільний рівень). – К.:
Генеза, 2010
Звиняцьковський В. Я., Свербілова Т. Г., Чебанова О. Є. Світова
література: підручник для 10 класу (рівень стандарту). - Видавництво: Освіта, 2010
За програмою 105 год
На контрольні роботи – 8 год.
На роботи з розвитку мовлення – 6 год.
На уроки позакласного читання – 4 год.
10 клас (проф.рівень, 3 год. на тиждень)
|
|||
№
|
Тема
|
Дата
|
Примітки
|
|
Вступ. Із літератури реалізму (2 год)
|
|
|
1.
|
Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст. Реалізм як напрям у світовій літературі.
|
|
|
2.
|
Майстри соціальної прози: Стендаль, О. Бальзак, Г. Флобер, Ч.ДІккенс, Г.
Джеймс, Ф. Достоєвський, Л. Толстой, А. Чехов та ін. Роль художньої літератури
у культурному та суспільному житті XIX ст.
|
|
|
Із літератури французького реалізму. Творчість Стендаля (8 год)
|
|
|
|
3.
|
Стендаль
(1783-1842). Життєвий і творчий шлях письменника.
|
|
|
4.
|
Синтез романтизму та реалізму у творах Стендаля. Психологізм творчості
Стендаля.
|
|
|
5.
|
Роман Стендаля "Червоне і чорне" як
художнє втілення гострої критики режиму Реставрації.
|
|
|
6.
|
Поєднання соціально-політичного і психологічного аспектів у романі
|
|
|
7.
|
Конфлікт головного героя Жульєна Сореля із суспільством як сюжетний
стрижень роману
|
|
|
8.
|
РМ (п) 1. Шлях Жульєна
Сореля — це шлях злету чи шлях падіння? Внутрішня драма героя як наслідок
цього конфлікту.
|
|
|
9.
|
Роль жіночих
образів у долі Жульєна Сореля та втіленні авторського задуму
|
|
|
10.
|
ПЧ 1. Стендаль «Ваніна
Ваніні»
|
|
|
11.
|
КР 1. «Вступ. Із
літератури французького реалізму. Стендаль «Червоне і чорне» (тест)
|
|
|
Із літератури французького реалізму.
Творчість О. де Бальзака (7 год)
|
|
|
|
12.
|
Онорé де Бальзак (1799–1850). Життєвий і творчий шлях
письменника. Бальзак і Україна.
|
|
|
13.
|
Бальзак –
видатний французький письменник, зачинатель соціального реалістичного роману.
Поєднання реалістичних і романтичних елементів у його художній системі.
|
|
|
14.
|
«Людська
комедія» О. де Бальзака – грандіозна
енциклопедія життя Франції першої половини XIX ст., її проблематика і
структура.
|
|
|
15.
|
О. де Бальзак
«Гобсек». Композиція і стиль твору. Система
образів повісті «Гобсек».
|
|
|
16.
|
Романтичні й
реалістичні риси неоднозначного образу «філософа й скнари» Гобсека.
|
|
|
17.
|
РМ (у) 2. Влада золота та її філософія в
повісті «Гобсек»
|
|
|
18.
|
Зіставлення
образів Фанні Мальво і Анастазі де Ресто
|
|
|
19.
|
Роль Дервіля
в розгортанні й відтворенні подій повісті.
|
|
|
20.
|
КР 2. Контрольний твір за
повістю Бальзака «Гобсек»
|
|
|
Із літератури французького реалізму.
Творчість Ч.Діккенса (9 год)
|
|
|
|
21.
|
Чарльз
Діккенс (1812–1870). Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Діккенса як одна з вершин
англійської літератури, реалістичні та романтичні тенденції у його прозі.
|
|
|
22.
|
Ч.Діккенс «Пригоди Олівера Твіста». Місце роману "Пригоди
Олівера Твіста" у творчій спадщині Ч. Діккенса. Композиція роману.
|
|
|
23.
|
Влучність характеристики різних суспільних верств Англії 30-х років ХІХ
ст. Гуманізм письменника, його співчуття до принижених і знедолених,
передовсім дітей.
|
|
|
24.
|
Засудження жаги до наживи, холодного розрахунку та бездуховності
суспільства. "Деромантизація" злочинного світу
|
|
|
25.
|
РМ (п) 3. Світло і тіні на палітрі життя Олівера Твіста
|
|
|
26.
|
«Дияволи-спокусники» та «ангели охоронці» Олівера Твіста. Провідні
засоби індивідуалізації персонажів.
|
|
|
27.
|
Діккенс як майстер іронії і сарказму. Соціальна дієвість творчості
Діккенса.
|
|
|
28.
|
ПЧ 2. Ч.Діккенс «Домбі і син» (Розділи 1-16)
|
|
|
29.
|
КР 3.
«Із літератури французького реалізму. Творчість Ч.Діккенса» (тест)
|
|
|
Із літератури російського реалізму. Творчість
Ф.Достоєвського та Л.Толстого (16 год)
|
|
|
|
30.
|
Фéдір
Достоєвський (1821–1881). Життєвий і творчий шлях
письменника. Творчість Достоєвського як одна з вершин російської і
всесвітньої літератури. Філософські, етичні й естетичні погляди письменника
та їхнє втілення в художніх творах.
|
|
|
31.
|
Ф. Достоєвський «Злочин і кара». Роман «Злочин і кара» як
утілення нового, поліфонічного типу художнього мислення.
|
|
|
32.
|
Філософські, соціальні, психологічні й морально-етичні ідеї твору.
|
|
|
33.
|
Специфіка образу Петербурга у творі
|
|
|
34.
|
Еволюція образу Раскольнікова і розвінчання теорії сильної особистості,
«надлюдини».
|
|
|
35.
|
Система образів роману. Розкриття складності та суперечливості духовного
світу людини.
|
|
|
36.
|
Значення і символіка назви роману.
|
|
|
37.
|
Лев Толстой
(1828–1910). Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Льва Толстого як
найповніший вияв можливостей реалістичної літератури.
|
|
|
38.
|
Духовні і творчі шукання й здобутки письменника
|
|
|
39.
|
Л.Тостой "Анна Кареніна". Система образів роману,
пластичність змалювання й психологічна глибина характерів.
|
|
|
40.
|
Сімейні стосунки у романі
|
|
|
41.
|
Суперечливість образу Анни Кареніної.
|
|
|
42.
|
Образ Левіна, його автобіографічна складова.
|
|
|
43.
|
Паралелізм у композиції роману, особливості стилю.
|
|
|
44.
|
"Діалектика душі" толстовських героїв
|
|
|
45.
|
КР 4. «Із літератури російського реалізму. Творчість Ф.Достоєвського
та Л.Толстого» (тест)
|
|
|
46.
|
Літературний калейдоскоп
|
|
|
47.
|
Повторення та узагальнення вивченого протягом І семестру
|
|
|
48.
|
Підсумковий урок
|
|
|
Роман ранньомодерністської доби.
Творчість Е.Золя (9 год)
|
|
|
|
49.
|
Світоглядно-естетичні зрушення в мистецтві та літературі середини ХІХ ст.
|
|
|
50.
|
Емíль Золя
(1840 – 1902). Життєвий і творчий шлях письменника. Е.Золя – французький письменник,
теоретик натуралізму.
|
|
|
51.
|
Е.Золя "Кар'єра Ругонів". Цикл романів
"Ругон-Маккари" як "природнича і соціальна історія однієї
родини в добу Другої імперії". Роман "Кар'єра Ругонів" як
вступ до циклу "Ругон-Маккари".
|
|
|
52.
|
Е. Золя. Роман «Кар’єра Ругонів» як вступ до циклу «Ругон-Маккари».
Провідні теми й мотиви, сюжет.
|
|
|
53.
|
Шлях до багатства і влади сім’ї Ругонів. Сюжет. Новаторство Золя у
художньому втіленні проблеми влади грошей
|
|
|
54.
|
РМ (п) 4. Система образів у творі.
|
|
|
55.
|
Конкретні ознаки натуралізму (поєднання наукових методів і художніх
засобів зображення) в романі
|
|
|
56.
|
КР 5. «Роман ранньомодерністської доби. Роман Е.Золя «Кар’єра Ругонів»»
(тести)
|
|
|
Роман ранньомодерністської доби.
Творчість О.Уайльда (10 год)
|
|
|
|
57.
|
Оскар Уайльд (1854–1900). Життєвий і творчий шлях письменника.
Уайльд – письменник англійського раннього модернізму.
|
|
|
58.
|
Естетизм Уайльда, імпресіоністичність стилю.
|
|
|
59.
|
О.Уайльд «Портрет Доріана Грея». Жанрова і стильова
своєрідність роману
|
|
|
60.
|
«Портрет Доріана Грея» як осердя творчості О. Уайльда,
філософсько-естетичні та моральні проблеми твору. Риси інтелектуального
роману
|
|
|
61.
|
Аналіз "Передмови" до роману.
|
|
|
62.
|
Утілення різних форм естетизму в образах Безіла Холлуорда, лорда Генрі та
Доріана Грея
|
|
|
63.
|
«Світло» і «темрява» долі Доріана Грея.
|
|
|
64.
|
Своєрідність художнього вирішення конфлікту Краси й Моралі.
Співвідношення краси й моралі: чи може краса бути вільною від моралі, як таке
вивільнення діє на особистість?
|
|
|
65.
|
РМ (у) 5. Дискусія «Чи можна вважати «Портрет Доріана Грея» «моральною»
або «аморальною»
книгою?»
|
|
|
66.
|
КР 6. Контрольний твір за
романом О.Уайльда
|
|
|
Традиції і новаторські зрушення в поезії середини
– др.пол. XIX ст. Творчість М.Некрасова та В.Вітмена. (13 год)
|
|
|
|
67.
|
Загальна характеристика провідних шляхів розвитку поезії середини ХІХ ст.
|
|
|
68.
|
Принципи «чистого мистецтва» у поезії (група «Парнас»). Поняття про
декаданс.
|
|
|
69.
|
М. Некрасов
(1821 – 1877). Життєвий і творчий шлях поета.
Некрасов як «співець страждань народних», перегуки з Шевченком. Етичні та
естетичні засади соціально спрямованої лірики. Поетичне новаторство Некрасова
|
|
|
70.
|
Аналітико-інтерпретаційне дослідження поезій "Трійка"
|
|
|
71.
|
Аналітико-інтерпретаційне дослідження поезій “О шостій вчора завернув...”,
"Роздуми
біля парадного під'їзду"
|
|
|
72.
|
Аналітико-інтерпретаційне дослідження поезій «На
смерть Шевченка».
|
|
|
73.
|
Виразне читання напам’ять поезії «На смерть Шевченка».
|
|
|
74.
|
ПЧ 3. Поезія Ф. Тютчева
|
|
|
75.
|
ПЧ 4. Поезія А. Фета
|
|
|
76.
|
Волт Вітмен (1819–1892). Життєвий і творчий шлях поета. Вітмен —
американський поет-новатор.
|
|
|
77.
|
Зв'язок поезії В.Вітмена з романтичними традиціями та
трансценденталізмом.
|
|
|
78.
|
Збірка В.Вітмена «Листя
трави», її провідні теми й мотиви. Звернення до вільного вірша
(верлібру).
|
|
|
79.
|
«Пісня про себе» — програмовий твір В.Вітмена.
|
|
|
80.
|
КР 7. Традиції і новаторські зрушення в поезії середини – др.пол. XIX ст.
Творчість М.Некрасова, В.Вітмена (тест)
|
|
|
Традиції і новаторські зрушення в поезії середини
– др.пол. XIX ст. Із поезії французького символізму (творчість Ш.Бодлера, П.Верлена, А.Рембо). (19 год)
|
|
|
|
81.
|
Символізм як
літературний напрям останньої третини XIX — початку XX ст. Поняття про символ як основний засіб
поетичного самовираження, його потрактування французькими символістами:
спонтанність з’яви, непроясненість і багатозначність, “підказування” смислів
і простір для відгадування.
|
|
|
82.
|
Основні естетичні принципи та поетичне новаторство символістів. Сугéстія
(навіювання) як важливий художній засіб символістської поезії.
|
|
|
83.
|
Шарль Бодлер
(1821–1867). Життєвий і творчий шлях поета. Бодлер – французький поет др.пол.
XIX ст., пізній романтик і один із зачинателів символізму.
|
|
|
84.
|
Збірка Ш.Бодлера «Квіти зла». Протиставлення дійсності й ідеалу як семантико-образна вісь
збірки. Пошуки “сучасної краси», “видобування краси зі зла» в поезії Бодлера.
Світогляд і естетичні погляди поета.
|
|
|
85.
|
Традиційність і своєрідність вирішення проблеми “поет і натовп» у поезії «Альбатрос».
|
|
|
86.
|
Філігранність поетичної техніки, формальна довершеність і сугестивність
вірша Ш.Бодлера “Вечорова гармонія”.
|
|
|
87.
|
Ш. Бодлер «Відповідності». Тлумачення предметних образів
як «видимих знаків» ідей, почуттів, душевних станів в поезії Ш. Бодлера.
|
|
|
88.
|
Втілення рис символізму в поезіях Бодлера
|
|
|
89.
|
Поль Верлен (1844–1896). Життя і
творчий шлях. Художньо-смислове новаторство "поезії душі" Поля
Верлена.
|
|
|
90.
|
"Поетичне мистецтво" Поля Верлена як поетичний маніфест
символізму.
|
|
|
91.
|
Сугестивний характер віршів Поля Верлена "Забуті арієти", "Так тихо серце плаче…"
|
|
|
92.
|
Аналіз поезії П. Верлена "Осіння
пісня". Музичність як важлива ознака віршів Верлена, засіб
прямого вираження інтуїтивно-емоційного, несвідомого, настроєвого.
|
|
|
93.
|
Артюр Рембо (1854–1891). Життя і
творчий шлях. Своєрідність
творчого розвитку.
|
|
|
94.
|
Асоціативно-чуттєва картина Всесвіту у вірші "Відчуття"
|
|
|
95.
|
Асоціативно-чуттєва картина Всесвіту у вірші "Голосівки"
|
|
|
96.
|
Розкодування смислів вірша Артюра Рембо "П'яний корабель"
|
|
|
97.
|
Виразне читання віршів
напам’ять.
|
|
|
98.
|
РМ (п) 6. Написання асоціативного етюду враження від
символістської поезії
|
|
|
99.
|
КР 8. «Традиції і
новаторські зрушення в поезії середини – другої половини XIX ст. Із поезії
французького символізму (творчість Ш.Бодлера, П.Верлена, А.Рембо)» (тест).
|
|
|
100.
|
Літературознавча вікторина
|
|
|
101.
|
Презентація твору (чи автора), який найбільше за-пам’ятався
|
|
|
102.
|
Узагальнення і систематизація вивченого у І семестрі. "Лиш у труді
живе людина"
|
|
|
103.
|
Узагальнення і систематизація вивченого у ІІ семестрі. "Знання
вогонь не спалить, вода не забере"
|
|
|
104.
|
Обговорення списку літератури на літо
|
|
|
105.
|
Підсумковий урок
|
|
|