Календарне планування
Орієнтовне календарно-тематичне планування
уроків російської мови для7 класу
за Програмою
2012 року(укладачі: Курач Л. І., Корсаков В. О.,
Фідкевич О. Л., Кошкіна Ж. О., Ґудзик І. П.)
Орієнтовнекалендарно-тематичне
планування уроків російської мови для 7 класу розроблене відповідно до
підручника “Російська мова. 7 клас” (підручник
для ЗНЗ з навчанням українською мовою, початок вивчення з 5 класу). Автори
підручника: Полякова Т. М., Самонова О. І., Приймак А. М.
І семестр
Пор. №
|
Тема уроку
|
К-сть год.
|
Дата
|
1.
|
Вступ.Місце російської мовисеред інших слов’янських
мов.
Урок розвитку мовлення.Аудіювання. Розпізнавання на слух відомої та нової
інформації. Складання плану прослуханого тексту.
|
1
|
|
2.
|
Урок
розвитку мовлення.Читання. Структурні
частини тексту: головні та другорядні частини змісту.
|
1
|
|
3.
|
Урок
розвитку мовлення.Діалог. Діалоги з
початковою спонукальною реплікою.
|
1
|
|
4.
|
Урок
розвитку мовлення.Діалог. Оформлення
спонукальної репліки.
|
1
|
|
5.
|
Урок розвитку мовлення.Монолог. Висловлювання описового характеру в
художньому стилі мовлення.
|
1
|
|
6.
|
Урок розвитку мовлення.Монолог. Висловлювання описового характеру в
розмовному стилі мовлення.
|
1
|
|
|
Лексикологія. Фразеологія.
|
|
|
7.
|
Тематичні групи слів.
|
1
|
|
8.
|
Найуживаніші фразеологізми.
|
1
|
|
9.
|
Урок розвитку мовлення.Аудіювання. Читання. Сприйняття на слух та при читанні слів та
фразеологічних одиниць із тематичних груп слів.
|
1
|
|
10.
|
Лексичні особливості
наукового стилю мовлення.
|
1
|
|
11.
|
Урок розвитку мовлення.Монолог. Опис процесів праці.
|
1
|
|
12.
|
Узагальнення та
систематизація вивченого з теми «Лексикологія. Фразеологія».Контрольна робота № 1:тестові завдання замовною
темою «Лексикологія. Фразеологія».
|
1
|
|
|
Морфологія. Орфографія.
|
|
|
13.
|
Відмінювання іменників.
|
1
|
|
14.
|
Типи відмін іменників.
Написання ненаголошених голосних у закінченнях іменників. Іменники, що не
відмінюються (загальне ознайомлення).
|
1
|
|
15.
|
Відмінювання прикметників. Складні випадки
використання відмінкових форм прикметників. Написання ненаголошених закінчень
прикметників.
|
1
|
|
16.
|
Написання Н таНН у прикметниках.
|
1
|
|
17.
|
Урок
розвитку мовлення.Монолог. Особливості
тексту-роздуму в науковому стилі мовлення.
|
1
|
|
18.
|
Розряди числівників.
Роль числівників у реченні.
|
1
|
|
19.
|
Відмінювання
числівників 2, 3, 4; 5–20, 30.
Буква ь у числівниках.
|
1
|
|
20.
|
Займенник як частина
мови. Роль займенників у реченні.
|
1
|
|
21.
|
Відмінювання особових займенників.
|
1
|
|
22.
|
Відмінювання займенників «кто,
что». Написання через дефіс
займенників «кое-кто, кое-что, кто-то, что-то,
кто-нибудь, что-нибудь, кто-либо, что-либо».
|
1
|
|
23.
|
Зміна дієслів
теперішнього та майбутнього часу за особами та числами.
|
1
|
|
24.
|
Написання ненаголошених голосних, дзвінких
та глухих приголосних у префіксах і суфіксах дієслів.
|
1
|
|
25.
|
Безособові дієслова.
|
1
|
|
26.
|
Прислівник: значення,
питання, роль у реченні.
|
1
|
|
27.
|
Букви О,
А, Ь наприкінці прислівників.
|
1
|
|
28.
|
Використання прийменників для пояснення
змістових відношень між словами: способу дії, причини, мети. Написання через
дефіс прийменників«из-за, из-под».. Значення
й уживання сполучників «однако, зато, как, будто, словно»та інших.
|
1
|
|
29.
|
Частка як частина мови. Написання часток.
Вигуки, що передають характеристику або оцінку стану, волевиявлення мовця.
|
1
|
|
30.
|
Узагальнення та
систематизація вивченого з теми «Морфологія. Орфографія». Контрольна робота № 2:тестові завдання замовною
темою«Морфологія. Орфографія».
|
1
|
|
31.
|
Контрольна
робота №3: списування тексту. Тренувальне аудіювання.
|
1
|
|
32.
|
Урок розвитку мовлення.Читання. Робота з книгою: схеми, таблиці та їх
текстовий супровід.
|
1
|
|
33.
|
Урок розвитку мовлення.Читання. Робота з книгою: реєстр прочитаних книг
(читацький щоденник).
|
1
|
|
ІІ семестр
Пор. №
|
Тема уроку
|
К-сть год.
|
Дата
|
Текст. Речення.
|
|
||
34.
|
Урок
розвитку мовлення.Монолог. Анотація.
|
1
|
|
35.
|
Урок
розвитку мовлення.Діалог. Зміст діалогу
з першою спонукальною реплікою. Відтворення прослуханих і прочитаних
діалогів.
|
1
|
|
36.
|
Текст. Емоційно-оцінювальна
інформація, що повністю не відображена в тексті.
|
1
|
|
37.
|
Урок розвитку мовлення. Аудіювання. Сприйняття на слух емоційно-оцінювальної
інформації, що повністю не відображена
в тексті.
|
1
|
|
38.
|
Урок розвитку мовлення.Читання. Сприйняття при читанні та на слух
емоційно-оцінювальної інформації, що
повністю не відображена в тексті.
|
1
|
|
39.
|
Урок розвитку мовлення.Аудіювання. Роль спеціальних засобів для виділення
основних положень тексту. Читання. Читання
вголос різних текстів з опорою на самостійно виконану розмітку тексту.
|
1
|
|
40.
|
Речення. Вставні слова й речення,
їх значення, роль у реченні.
|
1
|
|
41.
|
Речення. Розділові знаки при вставних
словах «наверное, конечно, пожалуйста, во-первых».
|
1
|
|
42.
|
Речення. Вставні слова
як засіб зв’язку речень у тексті. Читання вголос і мовчки простих і складних
речень зі вставними словами.
|
1
|
|
43.
|
Текст. Загальні відомості. Структурні
частини тексту. Порядок слів та інтонація як засоби змістового зв’язку речень
у тексті. Ланцюговий зв’язок між реченнями в тексті.
|
1
|
|
44.
|
Текст. Особливості наукового стилю
мовлення.
|
1
|
|
45.
|
Урок
розвитку мовлення. Монолог. Докладний
переказ наукового тексту-розповіді.
|
1
|
|
46.
|
Урок розвитку мовлення.Монолог. Стислий переказ науково-популярного тексту-розповіді.
|
1
|
|
47.
|
Узагальнення та систематизація вивченого з
тем: «Текст», «Речення». Контрольна
робота № 4: тестові завдання за
мовними темами: «Текст», «Речення».
|
1
|
|
Речення.
|
|
||
48.
|
Однорідні члени
речення. Узагальнюючі слова при однорідних членах речення, розділові знаки
при них.
|
1
|
|
49.
|
Урок-практикум. Однорідні члени речення. Виконання
тренувальних вправ.
|
1
|
|
50.
|
Поняття про відокремлені другорядні члени
речення. Порядок слів, інтонація та розділові знаки в реченнях із
відокремленими другорядними членами.
|
1
|
|
51.
|
Відокремлені означення. Порівняльний зворот
|
1
|
|
52.
|
Уточнюючі члени речення.
|
1
|
|
53.
|
Урок
розвитку мовлення. Аудіювання. Сприйняття на
слух речень із різними видами відокремлень.
|
1
|
|
54.
|
Урок
розвитку мовлення. Монолог. Докладний
переказ наукового тексту-роздуму.
|
1
|
|
55.
|
Урок
розвитку мовлення.Монолог. Стислий
переказ наукового тексту-роздуму.
|
1
|
|
56.
|
Контрольна
робота № 5: читання мовчки.
Односкладні речення в російській мові.
|
1
|
|
57.
|
Односкладні речення з
головним членом у формі присудка.
|
1
|
|
58.
|
Односкладні речення з
головним членом у формі підмета.
|
1
|
|
59.
|
Урок розвитку мовлення.Монолог.Стислий письмовий переказ наукового
тексту-розповіді.
|
1
|
|
60.
|
Пряма мова. Розділові знаки при прямій
мові.
|
1
|
|
61.
|
Контрольна робота № 6: написання переказу.
|
1
|
|
62.
|
Непряма мова.
Розділові знаки при непрямій мові.
Урок розвитку мовлення.Аудіювання. Сприйняття на слух речень із прямою та непрямою мовами.
|
1
|
|
63.
|
Урок розвитку
мовлення. Читання. Читання вголос та мовчки простих і складних речень із
однорідними членами, прямою мовою, різними видами відокремлень.
|
1
|
|
64.
|
Урок розвитку мовлення.Монолог.Усний твір-роздум у науковому стилі
мовлення.
Узагальнення та систематизація
вивченого з теми «Речення».
|
1
|
|
65.
|
Контрольна
робота № 7: тестові завдання за мовною темою «Речення». Контрольне
аудіювання.
|
1
|
|
66.
|
Урок розвитку мовлення.Монолог.Письмовий твір-роздум на теми, пов’язані з
життєвим досвідом.
|
1
|
|
67.
|
Урок розвитку мовлення. Діалог. Складання
діалогів.
|
1
|
|
68.
|
Контрольна робота № 8: написання зорово-слухового диктанту.
|
1
|
|
69.
|
Аналіз контрольного диктанту.
Урок
розвитку мовлення. Читання. Робота з книгою: виписки з книги.
|
1
|
|
70.
|
Підсумковий
урок. Узагальнення вивченого за
рік. «У світі цікавої лінгвістики»: виконання завдань із логічним
навантаженням.
|
1
|
|