четвер, 17 серпня 2017 р.

Російська мова

Календарне планування
Орієнтовне календарно-тематичне планування
уроків російської мови для7 класу
за Програмою 2012 року(укладачі:  Курач Л. І., Корсаков В. О.,
Фідкевич О. Л., Кошкіна Ж. О., Ґудзик І. П.)

Орієнтовнекалендарно-тематичне планування уроків російської мови для 7 класу розроблене відповідно до підручникаРосійська мова. 7 клас (підручник для ЗНЗ з навчанням українською мовою, початок вивчення з 5 класу). Автори підручника: Полякова Т. М., Самонова О. І., Приймак А. М.


І семестр
Пор.
Тема уроку
К-сть год.
Дата
1.
Вступ.Місце російської мовисеред інших слов’янських мов.
Урок розвитку мовлення.Аудіювання. Розпізнавання на слух відомої та нової інформації. Складання плану прослуханого тексту.
1

2.
Урок розвитку мовлення.Читання. Структурні частини тексту: головні та другорядні частини змісту.
1

3.
Урок розвитку мовлення.Діалог. Діалоги з початковою спонукальною реплікою.
1

4.
Урок розвитку мовлення.Діалог. Оформлення спонукальної репліки.
1

5.
Урок розвитку мовлення.Монолог. Висловлювання описового характеру в художньому стилі мовлення. 
1

6.
Урок розвитку мовлення.Монолог. Висловлювання описового характеру в розмовному стилі мовлення.
1


Лексикологія. Фразеологія.


7.
Тематичні групи слів.
1

8.
Найуживаніші фразеологізми.
1

9.
Урок розвитку мовлення.Аудіювання. Читання. Сприйняття на слух та при читанні слів та фразеологічних одиниць із тематичних груп слів.
1

10.
Лексичні особливості наукового стилю мовлення.
1

11.
Урок розвитку мовлення.Монолог. Опис процесів праці.
1

12.
Узагальнення та систематизація вивченого з теми «Лексикологія. Фразеологія».Контрольна робота № 1:тестові завдання замовною темою «Лексикологія. Фразеологія».
1


Морфологія. Орфографія.


13.
Відмінювання іменників.
1

14.
Типи відмін іменників. Написання ненаголошених голосних у закінченнях іменників. Іменники, що не відмінюються (загальне ознайомлення).
1

15.
Відмінювання прикметників. Складні випадки використання відмінкових форм прикметників. Написання ненаголошених закінчень прикметників. 
1

16.
Написання Н таНН у прикметниках.
1

17.
Урок розвитку мовлення.Монолог. Особливості тексту-роздуму в науковому стилі мовлення.
1

18.
Розряди числівників. Роль числівників у реченні.
1

19.
Відмінювання числівників 2, 3, 4; 5–20, 30. Буква ь у числівниках. 
1

20.
Займенник як частина мови. Роль займенників у реченні.
1

21.
Відмінювання особових займенників.
1

22.
Відмінювання займенників «кто, что». Написання через дефіс займенників «кое-кто, кое-что, кто-то, что-то, кто-нибудь, что-нибудь, кто-либо, что-либо».
1

23.
Зміна дієслів теперішнього та майбутнього часу за особами та числами.
1

24.
Написання ненаголошених голосних, дзвінких та глухих приголосних у префіксах і суфіксах дієслів. 
1

25.
 Безособові дієслова.
1

26.
Прислівник: значення, питання, роль у реченні.
1

27.
Букви О, А, Ь наприкінці прислівників.
1

28.
 Використання прийменників для пояснення змістових відношень між словами: способу дії, причини, мети. Написання через дефіс прийменників«из-за, из-под».. Значення й уживання сполучників «однако, зато, как, будто, словно»та інших.
1

29.
Частка як частина мови. Написання часток. Вигуки, що передають характеристику або оцінку стану, волевиявлення мовця.
1

30.
Узагальнення та систематизація вивченого з теми «Морфологія. Орфографія». Контрольна робота № 2:тестові завдання замовною темою«Морфологія. Орфографія».
1

31.
Контрольна робота №3: списування тексту. Тренувальне аудіювання.
1

32.
Урок розвитку мовлення.Читання. Робота з книгою: схеми, таблиці та їх текстовий супровід.
1

33.
Урок розвитку мовлення.Читання. Робота з книгою: реєстр прочитаних книг (читацький щоденник).
1



ІІ семестр
Пор. №
Тема уроку
К-сть год.
Дата
Текст. Речення.

34.
Урок розвитку мовлення.Монолог. Анотація.
1

35.
Урок розвитку мовлення.Діалог. Зміст діалогу з першою спонукальною реплікою. Відтворення прослуханих і прочитаних діалогів.
1

36.
Текст. Емоційно-оцінювальна інформація, що повністю не відображена в тексті. 
1

37.
Урок розвитку мовлення. Аудіювання. Сприйняття на слух емоційно-оцінювальної інформації,  що повністю не відображена в тексті. 
1

38.
Урок розвитку мовлення.Читання. Сприйняття при читанні та на слух емоційно-оцінювальної інформації,  що повністю не відображена в тексті. 
1

39.
Урок розвитку мовлення.Аудіювання. Роль спеціальних засобів для виділення основних положень тексту. Читання. Читання вголос різних текстів з опорою на самостійно виконану розмітку тексту.
1

40.
Речення. Вставні слова й речення, їх значення, роль у реченні.
1

41.
Речення. Розділові знаки при вставних словах «наверное, конечно, пожалуйста, во-первых».
1

42.
Речення. Вставні слова як засіб зв’язку речень у тексті. Читання вголос і мовчки простих і складних речень зі вставними словами. 
1

43.
Текст. Загальні відомості. Структурні частини тексту. Порядок слів та інтонація як засоби змістового зв’язку речень у тексті. Ланцюговий зв’язок між реченнями в тексті.
1

44.
Текст. Особливості наукового стилю мовлення.
1

45.
Урок розвитку мовлення. Монолог. Докладний переказ наукового тексту-розповіді.
1

46.
Урок розвитку мовлення.Монолог. Стислий переказ науково-популярного тексту-розповіді. 
1

47.
Узагальнення та систематизація вивченого з тем: «Текст», «Речення». Контрольна робота № 4:  тестові завдання за мовними темами: «Текст», «Речення».
1

Речення.

48.
Однорідні члени речення. Узагальнюючі слова при однорідних членах речення, розділові знаки при них.
1

49.
Урок-практикум. Однорідні члени речення. Виконання тренувальних вправ.
1

50.
Поняття про відокремлені другорядні члени речення. Порядок слів, інтонація та розділові знаки в реченнях із відокремленими другорядними членами.
1

51.
Відокремлені означення. Порівняльний зворот
1

52.
Уточнюючі члени речення.
1

53.
Урок розвитку мовлення. Аудіювання. Сприйняття на слух речень із різними видами відокремлень.
1

54.
Урок розвитку мовлення. Монолог. Докладний переказ наукового тексту-роздуму.
1

55.
Урок розвитку мовлення.Монолог. Стислий переказ наукового тексту-роздуму.
1

56.
Контрольна робота № 5: читання мовчки.
Односкладні речення в російській мові.
1

57.
Односкладні речення з головним членом у формі присудка.
1

58.
Односкладні речення з головним членом у формі підмета.
1

59.
Урок розвитку мовлення.Монолог.Стислий письмовий переказ наукового тексту-розповіді.
1

60.
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові.
1

61.
Контрольна робота № 6: написання переказу.
1

62.
Непряма мова. Розділові знаки при непрямій мові.
Урок розвитку мовлення.Аудіювання. Сприйняття на слух  речень із прямою та непрямою мовами.
1

63.
Урок розвитку мовлення. Читання. Читання вголос та мовчки простих і складних речень із однорідними членами, прямою мовою, різними видами відокремлень.
1

64.
Урок розвитку мовлення.Монолог.Усний твір-роздум у науковому стилі мовлення.
Узагальнення та систематизація вивченого з теми «Речення».
1

65.
Контрольна робота № 7: тестові завдання за мовною темою «Речення». Контрольне аудіювання.
1

66.
Урок розвитку мовлення.Монолог.Письмовий твір-роздум на теми, пов’язані з життєвим досвідом.
1

67.
Урок розвитку мовлення. Діалог. Складання діалогів.
1

68.
Контрольна робота № 8: написання зорово-слухового диктанту.
1

69.
Аналіз контрольного диктанту.
Урок розвитку мовлення. Читання. Робота з книгою: виписки з книги.
1

70.
Підсумковий урок. Узагальнення вивченого за рік. «У світі цікавої лінгвістики»: виконання завдань із логічним навантаженням.
1