понеділок, 22 січня 2018 р.

Зарубіжна література 10 клас Розвиваємо компетентності



 Е.Золя "Карєра Ругонів"
                                  РОМАН РАННЬОМОДЕРНІСТСЬКОЇ ДОБИ
  • *      Згадайте героя роману «Кар’єра Ругонів» П’єра Ругона.   Уявіть, що людина з таким самим темпераментом, менталітетом, приблизно таким самим соціальним походженням тощо – наш сучасник. Як склалася б доля П’єра зараз? Уведіть героя у сучасне суспільно-політичне життя. Представте розгорнуту автобіографію героя з елементами самоаналізу.
  • *      Відома думка, що Жульєн Сорель, герой роману Ф. Стендаля «Червоне та чорне», «запізнився народитися». А може, навпаки, – поспішив? Уявіть Жульєна   одним з героїв роману «Кар’єра Ругонів». З ким з героїв твору Е. Золя він опинився б поряд, яку кар’єру міг би зробити, як почував би себе за часи Другої імперії у Франції? Напишіть фабулу життя Сореля у зазначених вище умовах.
  • *      Ви  – сусід (сусідка) П’єра та Фелісіте з роману Е. Золя «Кар’єра Ругонів», які мешкають у кварталі простолюдинів. Ви зайшли в гості до Фелісіте. Між вами відбулася відверта розмова про життя, долю, мрії тощо. Створіть та розіграйте такий діалог, виходячи з характеру, темпераменту героїні та вашого власного характеру та темпераменту.
  • *      Еміль Золя називав свої романи то реалістичними, то натуралістичними, то фізіологічними, то експериментальними. Ви – учасник літературознавчої дискусії щодо визначення жанру творів французького письменника. На якому визначенні ви будете наполягати та чому? Чи, можливо, погодитеся з усіма, чи запропонуєте своє поняття? Створіть науково-практичну робочу групу та проведіть дискусію на відповідну тему.
  • *      Як відомо, прибічники натуральної школи в літературі стверджували, що життям, долею людини керують дві головні сили – середовище та темперамент. Дізнайтеся, які сучасні концепції щодо людського темпераменту існують у науці. Охарактеризуйте темперамент героїв роману Е. Золя «Кар’єра Ругонів», створіть своєрідну класифікацію героїв за їхнім темпераментом. Результати дослідження представте у вигляді таблиці чи схеми, застосуйте також цитатну характеристику, використайте ці результати під час аналізу твору. 
  • *      Як відомо, Е. Золя був представником так званої «натуральної» школи в літературі. Натуралісти стверджували, що письменнику, як ученому, слід ставитися до «матеріалу» з максимальною об’єктивністю. Можна уявити, що перед написанням циклу романів «Ругон-Маккари» Золя, щоб досягнути такої об’єктивності, мав проконсультуватися з фахівцем-біологом щодо наукового погляду на проблеми спадковості у житті людини. Які питання міг поставити письменник ученому та які відповіді міг почути? Складіть та розіграйте відповідний діалог, використовуючи свої знання про життя та творчість Е. Золя та відомості з біології.

  • *      Ви лікар, якого запросили до загальноосвітньої школи прочитати лекцію для десятикласників на тему «Згубний вплив алкоголю на людину». Яким чином ви застосували б у вашому виступі зміст циклу романів Е. Золя «Ругон-Маккари»? Представте своїм однокласникам фрагмент лекції.